ScrollToTop

Kulinaria

Wytrawny omlet – weekendowe śniadanie #6

  • Joanna Janaszek
  • 427
  • Brak komentarzy

Nie będę się krygować, robię najlepszy, wytrawny omlet jaki jadłam i potwierdzają to wszyscy, którzy mieli okazję go spróbować. No… to wskakujcie po przepis.

Poniżej wrzucam Wam proporcje z jakich przygotowuję bazę do omleta, jeżeli chodzi o dodatki to dobieram je za każdym razem inaczej, spokojnie – wszystko opiszę!

WYTRAWNY OMLET (porcja 1 os.)
SKŁADNIKI:

  • 2 jaja;
  • 2 łyżki mleka;
  • szczypta pieprzu.

Wszystkie składniki dokładnie ubijam trzepaczką. Na patelni rozgrzewam łyżeczkę tłuszczu (najczęściej używam oliwy). Na mocno rozgrzaną patelnię wylewam roztrzepaną masę jajeczną i na połowę omleta wsypuję dodatki*.

*poza szpinakiem, posiekany szpinak wrzucam do masy jajecznej i mieszam, resztę wysypuję na połówkę, tak jak na poniższym zdjęciu.

Smażę przez chwilę na średnim ogniu i jak widzę, że zaczyna się ścinać “zginam” omleta na pół przy pomocy specjalnej łopatki. Zawsze trochę masy wyleje mi się na boki, ale podważam ją i wrzucam na omlet. Ja lubię lekko płynny, więc smażę dosłownie przez chwilę, jeżeli lubicie bardziej ścięty musicie smażyć po prostu dłużej – widać jak jajko się ścina, więc wyczujecie moment, kiedy przełożyć go na talerz.

Ogień nie może być zbyt mały, bo omlet wyjdzie niesmaczny, najlepiej smaży się na bardzo mocno rozgrzanej patelni, a po wlaniu masy po prostu warto zmniejszyć ogień.

Nigdy nie smażę omleta z większej porcji, po pierwsze lubimy inny stopień wysmażenia, po drugie nie mam w domu na tyle dużej patelni. 😛

Przykładowe dodatki:

Drobno posiekana cebulka, szynka pokrojona w kostkę, salami, bekon, ser żółty starty na grubych oczkach, feta pokrojona w małe kawałki, papryka w kostce, ostra papryczka, świeży posiekany szpinak, awokado, szczypiorek.

Przepyszny jest omlet z grillowanymi warzywami. Wtedy nie dodaję nic do środka podczas smażenia, za to na osobnej patelni podsmażam na oliwie warzywa – cebulę pokrojoną na ćwiartki, cukinię w talarki przekrojone na połówki i paprykę. Posypuję ziołami, solą i wykładam na gotowy omlet.

Omlet z grillowanymi warzywami i bekonem
Omlet z cebulą, papryką i żółtym serem

Smacznego! Jeżeli spodobał Ci się przepis polub i udostępnij! 🙂 Więcej przepisów idealnych na śniadanie, podwieczorek czy kolację znajdziesz wpisując w lupkę na blogu: weekendowe śniadanie

Podobne wpisy - zapraszam do czytania

O mnie

Czeeeść! Jestem Asia i na drugie mam chaos 🙈 A poza tym sporo gadam o poprawnym zapinaniu pasów i bezpieczeństwie w podróży, jestem ambasadorką Kocham Zapinam, współpracowałam z Tylem.pl i założyłam pierwszą w Polsce grupę poświęconą fotelikom RWF, nad jej merytoryką od początku czuwają eksperci z grupy Bezpieczni. Ukończyłam kurs Promotora Karmienia Piersią i mam fisia na punkcie pięknych, codziennych kadrów. Lubię ułatwiać sobie gotowanie i KOCHAM piec. Początkowo sceptyczna - dzisiaj fanka wielopieluchowania. Wychowuję w bliskości, cenię rozmowę i szczerość. Chcesz wiedzieć więcej? Rozgość się i zostań na dłużej! :)

Odwiedź nas na Instagramie

Close