ScrollToTop

Mama

Zacznij dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną. O tym jak nauczyłam się regularnie pić wodę

  • Joanna Janaszek
  • 2 951
  • 1 komentarz

Od wielu lat podejmowałam mnóstwo prób nauczenia się regularnego picia wody. Może zacznę od tego, że picie wody powodowało u mnie wręcz odruch wymiotny, nie lubiłam jej smaku. Piłam soki, sztuczne herbaty, gazowane napoje i wody smakowe (o zgrozo!). Obecnie piję w zasadzie tylko wodę i kawę – jak to możliwe?

To nie była magiczna przemiana, to był proces, który trwał kilka lat. Podejmowałam wiele prób, ponosiłam wiele porażek, szukałam sposobu jak nauczyć pić się tę cholerną wodę i w końcu się udało. Udało się do tego stopnia, że będąc w gościach czy na imprezie wybieram po prostu wodę, bo dobrze się po niej czuję (albo wino + woda haha). Większość gazowanych napojów mi już po prostu nie smakuje, lubię dodać sprite’a do Mohito, jedyną słabością jest cola, ale na to też mam sposób – staram się jej nie pić w ogóle i wtedy jest okej. Jeżeli skuszę się na szklankę to chcę kolejną i następną, jeżeli nie piję coli w ogóle to nawet mnie do niej nie ciągnie.

Jak nauczyć się regularnie pić wodę? – sposób dzięki, któremu mi się udało

Pierwsze próby podejmowałam już siedem lat temu, cztery lata temu było już całkiem nieźle, ale z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że dopiero od dwóch lat piję regularnie ok. 1,5 litra – 2 litry lub więcej wody dziennie (a i tak zdarzają się dni, w których tej wody jest mniej). Mówiłam, że to nie było takie hop siup. Zapominałam, wypicie tak dużej ilości wody w ciągu doby było dla mnie niewyobrażalne itd. Ale stopniowo, małymi kroczkami w końcu mi się udało. 🙂 Próbowałam kupować duże butelki wody, żeby wymierzać sobie dzienną porcję, próbowałam z małymi, odkąd kupiliśmy dzbanek filtrujący myślałam, że w końcu mi się uda, ale nie, wciąż wypijałam max 500 – 700 ml wody dziennie.

Najlepiej sprawdził mi się sposób picia wody szklankami i zapisywanie ile tych szklanek dziennie wypiłam. Robiłam to analogowo, zapisywałam po prostu na kartce każdą wypitą szklankę wody, zaczynałam od szklanki 200 ml i wypijałam ją duszkiem. Później przerzuciłam się na aplikację, która nie tylko liczyła, ale też przypominała mi o piciu wody i na większe szklanki (330 ml). Mój organizm szybko podłapał rytm regularnego nawadniania i polubił to. Poza tym fajnie zacząć i zakończyć dzień szklanką wody – a to zawsze +600 ml do dziennego rozrachunku. 😉

Ciepła woda z cytryną na czczo

Od dwóch lat poranek zaczynam ciepłą wodą z cytryną – tutaj też były przeboje. Początkowo wypijałam krzywiąc się okropnie (ciepła woda – fujka!), często zapominałam, a dzisiaj pamiętam, żeby kupić cytryny nawet jak jesteśmy na wyjeździe – uwielbiam ten swój poranny rytuał.

Najzabawniejsze jest to, że Wy pytałyście, a ja kompletnie nie umiałam odpowiedzieć Wam skąd picie tej wody się wzięło. Wiem, że wyczytałam to w jakiejś książce związanej ze zdrowiem albo skórą i wzięłam sobie do serca. Postanowiłam poszukać informacji czy picie na czczo wody z cytryną rzeczywiście wpływa pozytywnie na nasz organizm i okazuje się, że jak najbardziej! Poranna woda z cytryną:

  • wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn;
  • poprawia jakość i wygląd skóry;
  • nawadnia i uzupełnia elektrolity;
  • wspomaga odchudzanie (no po szklaneczce wody nie zjem aż tak dużego śniadania jak bez niej);
  • wspomaga trawienie;
  • zapobiega powstawaniu kamieni nerkowych.

(źródło)

To jest moje poranne przebudzenie i orzeźwienie, jeszcze na śpiocha wyciągam z szafki szklankę i kubek, szklankę uzupełniam zimną wodą i cytryną, kubek kawą, a później zalewam wszystko wrzątkiem.

Czy codzienne picie wody z cytryną wpływa na szkliwo?

Już kilkukrotnie dostałam od Was to pytanie, dlatego zasięgnęłam opinii specjalistki od zębów – Matki Dentystki (KLIK). Nie od dziś wiadomo, że kwasy kiepsko działają na kondycję szkliwa – a cytryna to przecież kwas. Może pojawić się nadwrażliwość, a przy nadużywaniu ubytki tzw. erozyjne. Najlepiej umyć zęby tuż po wstaniu, a dopiero później wypić wodę z cytryną, używając do tego słomki, żeby jak najbardziej ograniczyć kontakt kwasu ze szkliwem. Jeżeli koniecznie chcemy umyć zęby po śniadaniu warto odczekać od 30 minut do godziny od wypicia wody z cytryną, żeby ślina zdążyła przywrócić odpowiednie pH w jamie ustnej. Dokładnie taka sama zasada jest po spożyciu owoców cytrusowych, sosów na bazie octu i innych kwaśnych posiłków.

Jak przygotować wodę z cytryną?

Do tej pory wkrapiałam “na oko”, ale wedle informacji jakie znalazłam powinno wycisnąć się sok z połowy cytryny, zatem od dzisiaj zaczynam wyciskać sok z połówki! 🙂

Podsumowując, codziennie rano na czczo wypijam szklankę ciepłej wody z cytryną (pamiętajcie sok z połowy cytryny), w ciągu dnia wodę piję na szklanki 330 ml, w pobliżu staram się mieć zawsze karafkę z wodą, aby pamiętać o piciu, dzień kończę wypiciem szklanki wody, a przy łóżku zawsze stoi kolejna szklanka. I takim sposobem bez większego problemu pyka mi 1,5 – 2 litry wody dziennie. 🙂

Podobne wpisy - zapraszam do czytania

  • Agata

    Woda z cytryną najlepsza na ranną pobudkę 🙂 U mnie zawsze kilka butelek cisowianki stoi, żadnych napoi gazowanych nie piję.. staram się być fit więc gazowane napoje nic wspólnego z tym nie mają..

O mnie

Czeeeść! Jestem Asia i na drugie mam chaos 🙈 A poza tym sporo gadam o poprawnym zapinaniu pasów i bezpieczeństwie w podróży, jestem ambasadorką Kocham Zapinam, współpracowałam z Tylem.pl i założyłam pierwszą w Polsce grupę poświęconą fotelikom RWF, nad jej merytoryką od początku czuwają eksperci z grupy Bezpieczni. Ukończyłam kurs Promotora Karmienia Piersią i mam fisia na punkcie pięknych, codziennych kadrów. Lubię ułatwiać sobie gotowanie i KOCHAM piec. Początkowo sceptyczna - dzisiaj fanka wielopieluchowania. Wychowuję w bliskości, cenię rozmowę i szczerość. Chcesz wiedzieć więcej? Rozgość się i zostań na dłużej! :)

Odwiedź nas na Instagramie

Close